OBSAH KURZU
INTRO: Úvod do kurzu, Základy teorie masové komunikace
KLASIFIKACE MÉDIÍ a charakteristika jednotlivých typů I: TEXTOVÁ média (noviny, časopisy, internetová média), audiovizuální (rozhlas, televize) a nová média (internet a sociální sítě)
KLASIFIKACE MÉDIÍ a charakteristika jednotlivých typů II: audiovizuální (rozhlas, televize) a nová média (internet a sociální sítě)
ZPRAVODAJSKÉ ŽÁNRY v moderní žurnalistice (zpráva, článek, interview, anketa)
PUBLICISTICKÉ ŽÁNRY v moderní žurnalistice (interview, reportáž, analyticko-syntetické žánry aj.)
INVESTIGATIVA I: Hledat informace (i když vlastně nevíte, jaké informace hledáte, aneb – Jak najít brýle bez brýlí) – základy heuristiky, rešerše
INVESTIGATIVA II: Jak si budovat databázi kontaktů a získávat informace
INVESTIGATIVA III: Hledat souvislosti (jak se dopátrat pravdy, základy investigativy)
ČLÁNEK: Jak správně uchopit téma a poutavě popsat
Etický kodex: Kam až lze zajít, kde jsou hranice a co je nezbytné dodržet
REPORTÁŽ: Jak vystavět reportáž, aby byla poutavá a vtáhla čtenáře do děje – skladba dramatického oblouku
INTERVIEW I: Bonton aneb společenské minimum pro novináře – jak si domluvit schůzku, rozdíl mezi rozhovorem pro výstup rozhovoru pro video, audio či text
INTERVIEW II: Rozdíl mezi rozhovorem ze záznamu a živým vysíláním (live streamem)
INTERVIEW III: Jak se správně ptát, abyste dostali odpověď, kterou potřebujete
CLICKBAIT: Jak vymyslet titulek, který přitáhne pozornost právě k vašemu článku, reportáži či headline pro video či audio výstup
PRÁVNÍ RÁMEC činnosti médií: Zákon o svobodném přístupu k informacím, Tiskový zákon
AUTORIZACE: Je či není povinná? Proč ji dělat, jak a kdy
MANIPULACE V MÉDIÍCH: Nechtěná i záměrná – jak se může stát chyba, jak jí předejít a zásady objektivního přístupu
DEZINFORMACE: Jak vznikají fake news, jak si dát pozor na neověřené zdroje
KOMUNIKACE OBRAZEM: Pravidla pro pořizování fotografií (zlatý řez, kompozice)
FOTOGRAFIE: Základy reportážní fotografie. Jak správně fotografovat – základní principy (velikosti záběrů)
VIDEO: Základy využití videa pro žurnalistiku + Základy krátkého videa pro sociální sítě nebo k článku
KONZULTACE:
Tento kurz má pouze jednu závěrečnou konzultaci, kdy posíláte lektorovi celý soubor úkolů z kurzu. Jednotlivé konzultace k lekcím i mimo ně si můžete objednat ZDE (v instrukcích ke kurzu naleznete voucher na 20% slevu pro konzultace po dobu jednoho roku)
JAK STUDUJETE:
Rychlost výuky si určujete sami: ideální je dělat jednu lekci týden, je ale možné nechat si
na každou lekci až měsíc nebo naopak, máte-li volno, tak častěji
Studujete online tak, jak vám to vyhovuje – odkudkoliv a v jakoukoliv dobu
.
CO VÁM KURZ PŘINESE:
Kurzy jsou praktické. Učíme vás to, co v praxi konkrétně využijete s osvědčenými tipy
Každý student kurzu získá automaticky roční členství v Klubu Otevřená Média (výhody např. PRESS karta pro absolventy žurnalistiky nebo 20% sleva na jakýkoliv další kurz z naší nabídky či individuální konzultaci s lektorem aj.). Členství začíná běžet dnem studia.